CONVENTION DU PDCI-RDA :” Aucune tête ne sera coupée pour avoir osé défier Bédié. Aucune fatwa décrétée ! “


” Aucune tête ne sera coupée pour avoir osé défier Bédié. Aucune fatwa ne sera décrétée !”. Joint au téléphone 24 heures après la publication des critères de candidature à la convention du PDCI-RDA ; un délégué communal du PDCI-RDA s’est dit favorable aux conditions édictées. Invitant les cadres qui grognent contre Bédié à assumer avec courage leurs ambitions, pour une fois !


« En toute chose, il y a des règles. Qui plus est pour l’éligibilité à l’élection présidentielle d’un pays. »

Favorable aux conditions à remplir pour faire acte de candidature à la prochaine convention du PDCI-RDA, initialement prévue du 12 au 14 juin 2020 ; Y.K exhorte ceux qui crient à l’exclusion, notamment les cadres, à assumer avec courage leurs ambitions. « Certains cadres remplissent ces critères. Parmi eux, il y a des sexagénaires et des septuagénaires. Ils devraient cesser de s’abriter derrière de fausses excuses. Aucune tête ne sera coupée pour avoir osé défier Bédié. Aucune fatwa ne sera décrétée ! Et puis, qui sait ? »

Il cite, pour étayer son propos, le cas des « irréductibles » toujours vivants, selon ses propres termes. « Devenir président de la République requiert une sacré dose de courage. S’ils n’en ont pas, mieux vaudrait faire une croix sur leurs ambitions. Grogner dans son salon n’a jamais contribué à faire élire quiconque », rappelle-t-il.

De Félix Houphouët-Boigny à Ouattara

En référence à l’histoire passée et récente de la Côte d’Ivoire, Y.K ajoute ; « Vous pensez que Félix Houphouët-Boigny serait devenu président de la République s’il ne s’était pas opposé aux colons ? Idem pour Laurent Gbagbo et Alassane Ouattara. A un moment donné, il faut savoir dire non, se battre pour ce en quoi on croit. » Suggère-t-il.

REDÉCOUVRIR LES CRITÈRES DE CANDIDATURE A LA CONVENTION DU PDCI-RDA.

19 pensées sur “CONVENTION DU PDCI-RDA :” Aucune tête ne sera coupée pour avoir osé défier Bédié. Aucune fatwa décrétée ! “

  • 13/07/2020 à 20:28
    Permalink

    After research study a few of the post on your website currently, and I really like your way of blogging. I bookmarked it to my book marking website checklist as well as will certainly be examining back quickly. Pls have a look at my web site as well as well as let me understand what you assume.

    Répondre
  • 12/07/2020 à 21:34
    Permalink

    I?d need to consult you right here. Which is not something I typically do! I take pleasure in reading a message that will make people believe. Additionally, thanks for enabling me to comment!

    Répondre
  • 10/07/2020 à 17:17
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme? Fantastic work!

    Répondre
  • 09/07/2020 à 03:17
    Permalink

    There are certainly a lot of information like that to think about. That is a great point to raise. I supply the ideas over as general inspiration but plainly there are inquiries like the one you bring up where one of the most crucial thing will be operating in sincere good faith. I don?t recognize if finest techniques have emerged around things like that, but I make certain that your work is plainly identified as a fair game. Both children and girls feel the influence of just a moment?s enjoyment, for the rest of their lives.

    Répondre
  • 08/07/2020 à 22:02
    Permalink

    I have to convey my respect for your kindness for all those that require guidance on this one field. Your special commitment to passing the solution up and down has been incredibly functional and has continually empowered most people just like me to achieve their dreams. Your amazing insightful information entails much to me and especially to my peers. Thanks a ton; from all of us.

    Répondre
  • 07/07/2020 à 13:56
    Permalink

    I just want to tell you that I am just all new to blogs and truly loved you’re web page. Probably I’m likely to bookmark your blog . You amazingly come with remarkable writings. Appreciate it for sharing your website.

    Répondre
  • 26/06/2020 à 08:24
    Permalink

    Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you,
    However I am experiencing difficulties with your RSS.

    I don’t understand the reason why I can’t join it.
    Is there anybody else getting similar RSS issues? Anyone who
    knows the answer will you kindly respond? Thanx!!

    Répondre
  • 22/06/2020 à 04:42
    Permalink

    A motivating discussion is worth comment. There’s no doubt that that you
    ought to write more on this issue, it may not be a taboo subject but typically people
    do not speak about such subjects. To the next!

    All the best!!

    Répondre
  • 21/06/2020 à 12:26
    Permalink

    Hey! I understand this is sort of off-topic but
    I needed to ask. Does operating a well-established blog
    such as yours take a large amount of work? I’m completely new to writing a blog but I
    do write in my diary daily. I’d like to start a blog so I will be able to share my own experience and thoughts online.

    Please let me know if you have any kind of suggestions or tips
    for new aspiring bloggers. Appreciate it!

    Répondre
  • 20/06/2020 à 01:18
    Permalink

    What’s up to all, the contents present at this web
    page are in fact amazing for people experience, well, keep up the good work fellows.

    Répondre