CÔTE D’IVOIRE/PRIMATURE : Amadou Gon Coulibaly va-t-il regagner Abidjan ce jeudi 2 juillet ?


Parti d’Abidjan le 2 mai 2020 pour « un contrôle médical » devenu par la suite des complications cardiaques, le premier ministre ivoirien, Amadou Gon Coulibaly, regagnera Abidjan très bientôt.


Annoncé plusieurs fois au bord de la lagune Ebrié sans suite, le premier ministre ivoirien, Amadou Gon Coulibaly, après près de deux mois, jour pour jour, à Paris pour des soins de santé, regagnera certainement Abidjan cette semaine.

C’est du moins ce qu’annoncent plusieurs sources concordantes. Certaines voix plus autorisées vont jusqu’annoncé son retour tant attendu au Rassemblement des Houhouétistes pour la Paix et la démocratie (RHDP) pour ce jeudi 2 juillet 2020.

“Ce mercredi 1er juillet 2020, j’ai reçu en audience à Paris, l’Ambassadeur de Côte d’Ivoire en France, S.E.M. Maurice Kouakou Bandaman, accompagné de ses collaborateurs”, a écrit Amadou Gon Coulibaly, le Premier ministre de Côte d’Ivoire, sur sa page officielle Facebook.  Non sans indiquer qu’il s’est entretenu avec le Conseiller Afrique du Président de la République française, M. Franck Paris.


A LIRE AUSSI :// CÔTE D’IVOIRE : Ouattara fait le forcing pour Gon Coulibaly, Macron émet des réserves; le RHDP au bord de l’implosion


Après plusieurs tentatives de retour à la maison avortées, il faut souhaiter que cette fois soit la bonne. Surtout que son intérim assumer par le Ministre d’Etat, ministre de la Défense, ne semble pas faire le bonheur de tous. Il est vu comme celui qui veut ravir sa place au ministre en tant que premier ministre de la Côte d’Ivoire et candidat du RHDP pour la présidentielle d’octobre 2020.

Il se raconte même qu’à la première réunion du conseil du gouvernement qu’il présidait, le premier ministre intérimaire, ministre d’Etat, ministre de la Défense, avait sonné la fin de la recréation en s’adressant aux membres du gouvernement…


A LIRE AUSSI://CÔTE D’IVOIRE : pourquoi le Premier ministre, Amadou Gon Coulibaly, reste encore à Paris ?


Que vont donc faire le président Alassane Ouattara et son premier ministre Amadou Gon, si le dernier venait à fouler le sol ivoirien ce 2 juillet ?

Vont-ils se contenter d’enlever l’intérim au ministre d’Etat, ministre de la Défense ? Iront ils plus loin en le sortant du gouvernement ?

Il faut le dire tout net les jours prochains, même avec le probable retour de Amadou Gon Coulibaly, seront une « zone de turbulence » pour le régime RHDP. Qui vivra Verra !


GK.

18 pensées sur “CÔTE D’IVOIRE/PRIMATURE : Amadou Gon Coulibaly va-t-il regagner Abidjan ce jeudi 2 juillet ?

  • 24/07/2020 à 11:51
    Permalink

    This website is really a walk-through for every one of the details you desired about this as well as didn?t know that to ask. Glance here, and also you?ll definitely find it.

    Répondre
  • 22/07/2020 à 07:01
    Permalink

    When I originally commented I clicked the -Inform me when brand-new remarks are added- checkbox as well as currently each time a comment is added I get 4 emails with the very same remark. Is there any way you can eliminate me from that solution? Many thanks!

    Répondre
  • 20/07/2020 à 13:38
    Permalink

    The next time I check out a blog site, I wish that it doesn’t dissatisfy me as high as this one. I indicate, I understand it was my choice to check out, but I in fact thought youd have something intriguing to say. All I listen to is a bunch of whimpering regarding something that you could take care of if you werent as well hectic looking for attention.

    Répondre
  • 20/07/2020 à 08:47
    Permalink

    Can I simply say what a relief to find somebody that actually recognizes what theyre speaking about on the web. You most definitely understand exactly how to bring an issue to light as well as make it crucial. Even more individuals need to read this as well as comprehend this side of the story. I angle think youre not extra popular since you most definitely have the gift.

    Répondre
  • 18/07/2020 à 18:11
    Permalink

    I’m the co-founder of JustCBD Store company (justcbdstore.com) and I am currently seeking to expand my wholesale side of company. I am hoping anybody at targetdomain give me some advice 🙂 I considered that the most effective way to accomplish this would be to talk to vape companies and cbd retail stores. I was hoping if anybody could suggest a trustworthy web site where I can get Vape Shop B2B Marketing List I am already looking at creativebeartech.com, theeliquidboutique.co.uk and wowitloveithaveit.com. On the fence which one would be the most suitable option and would appreciate any assistance on this. Or would it be much simpler for me to scrape my own leads? Suggestions?

    Répondre
  • 18/07/2020 à 04:46
    Permalink

    When I originally commented I clicked the -Inform me when brand-new comments are included- checkbox as well as now each time a comment is added I get four e-mails with the same remark. Is there any way you can eliminate me from that service? Many thanks!

    Répondre
  • 17/07/2020 à 03:16
    Permalink

    I found your blog website on google and also examine a few of your early articles. Remain to maintain the very good run. I simply extra up your RSS feed to my MSN Information Viewers. Seeking ahead to learning more from you later!?

    Répondre
  • 16/07/2020 à 05:13
    Permalink

    There are some fascinating points in this post but I don?t understand if I see all of them center to heart. There is some validity however I will certainly take hold opinion until I check out it better. Excellent post, thanks and we desire more! Added to FeedBurner as well

    Répondre
  • 14/07/2020 à 19:06
    Permalink

    I?m pleased, I should say. Actually hardly ever do I experience a blog site that?s both informative and enjoyable, as well as let me inform you, you have struck the nail on the head. Your idea is superior; the problem is something that inadequate individuals are speaking wisely about. I am really satisfied that I stumbled across this in my search for something relating to this.

    Répondre
  • 13/07/2020 à 23:35
    Permalink

    I discovered your blog website on google and also check a few of your very early posts. Remain to keep up the great operate. I just extra up your RSS feed to my MSN Information Viewers. Seeking ahead to reading more from you later on!?

    Répondre
  • 09/07/2020 à 00:22
    Permalink

    After research study a few of the post on your internet site now, as well as I really like your method of blog writing. I bookmarked it to my book marking site list and will certainly be inspecting back soon. Pls take a look at my internet site as well and let me recognize what you believe.

    Répondre
  • Ping :CÔTE D’IVOIRE : le premier ministre, Amadou Gon, est décédé à la PISAM, le RHDP perd son candidat à a présidentielle 2020 - CIVNEWSAFRIK

  • 07/07/2020 à 11:43
    Permalink

    I just want to mention I am just very new to blogging and site-building and really loved this web page. More than likely I’m likely to bookmark your blog . You absolutely have really good writings. Thanks a bunch for revealing your web-site.

    Répondre