CÔTE D’IVOIRE : un député RHDP vire au PDCI-RDA et montre le chemin; le mythe RHDP brisé ; à qui le prochain ?


Dr KONAN ANTOINE, député de TOUMODI, membre du groupe parlementaire RHDP. Membre du Bureau Politique et du Conseil Politique du RHDP et coordinateur associé du RHDP pour la région du Bélier dépose ses valises au PDCI-RDA. Et le ciel n’est pas tombé sur les têtes. Qui sera le prochain à sortir du restaurant ?  


C’est incroyable mais pas interdit. Tout au contraire. Car quitter le bling-bling arrosé de l’argent du contribuable, donc le « restaurant », pour préférer les dures réalités du militantisme traditionnel et passionné à l’effet d’être en harmonie avec son moi : c’est l’acte posé par le Docteur Antoine Konan. Prenant à contrepied les cassandres qui ont proclamé hier « mon cœur est au PDCI-RDA et ma raison au RHDP ».

Oui, partir du PDCI-RDA pour retrouver le RHDP, ou partir du FPI, du PIT, du UDPCI pour s’affilier au RHDP était un véritable transfert du mercato monnayé à coup de million de FCFA. L’enveloppe du transfert oscillait entre cinq et cent millions en fonction du talent du joueur ou de la « casserole » qu’on trainait de sa gestion passée.  


Aujourd’hui à la lecture de la situation politique, je me rends compte qu’il faut réfléchir et faire le bon choix


Pourquoi donc Antoine N’Dri a emprunté la voie contraire, lui le maire indépendant qui a placé hier sa mandature dans les sillons de l’UDPCI de Albert Mabri Toikeusse ?

« Il faut dire que je me reconnais aujourd’hui militant du PDCI-RDA. Je précise que je suis antérieurement militant de l’UDPCI. J’ai été élu en candidat indépendant. J’ai choisi pour animer ma mandature l’UDPCI. Aujourd’hui à la lecture de la situation politique, je me rends compte qu’il faut réfléchir et faire le bon choix. J’ai décidé, en toute liberté, sans aucune pression, de revenir dans ma famille naturelle pour mener le combat auprès du président Henri Konan Bédié pour la libération de la Côte d’Ivoire », explique au Nouveau Réveil le tout nouveau militant du PDCI-RDA. Avant de renchérir « je ne suis pas venu marchander, je ne suis pas venu chercher de l’argent. Je ne suis pas venu chercher des postes. Je suis venu au PDCI-RDA pour mener le vrai combat ; celui du rassemblement des ivoiriens, le combat de la paix et de la stabilité de notre pays, la Côte d’Ivoire ».


Pourquoi le PDCI-RDA et son Président Henri K. Bédié et non l’un des clans de l’UDPCI ?


Pourquoi le PDCI-RDA et son Président Henri Konan Bédié et non l’un des camps de l’UDPCI écartelé aujourd’hui entre le clan Albert Flindé au RHDP et le celui de Albert Mabri Toikeusse qui, comme feu le général Guéi Robert, après sa défaite à la présidentielle de 2000, s’est réfugié dans les montagnes de Kabacouma, à l’Ouest de la Côte d’Ivoire ?


A LIRE AUSSI:// CÔTE D’IVOIRE : Candidat à la présidentielle de 2020, qu’est-ce qui fait courir Henri Konan Bédié ?


En se portant candidat, « le Président Henri Konan Bédié va écrire une grande page dans l’histoire de la Côte d’Ivoire. Il s’agit de l’histoire de la libération, et moi en tant que son fils, en tant qu’homme épris de paix et de stabilité, mon rôle est d’être à ses côtés pour l’accompagner. Car le président Henri Konan Bédié est celui qui incarne le mieux les valeurs de paix, d’amour, d’union et de rassemblement du père fondateur de la Nation ivoirienne, Félix Houphouet Boigny. Lesquelles valeurs ont été léguées aux vrais ivoiriens », a affirmé docteur Antoine N’Dri.


Rejoindre le PDCI-RDA « est une réponse à mes électeurs, mes parents ».


Ajoutant que sa joie est grande parce que l’acte de rejoindre le PDCI-RDA « est une réponse à mes électeurs, mes parents » dont c’était une préoccupation. Rejoindre le PDCI-RDA, « c’est donner une réponse à mes parents, aux préoccupations de la population, qui me demandaient depuis 2016 de revenir à la maison, la maison du PDCI-RDA ».


A.Y.

139 pensées sur “CÔTE D’IVOIRE : un député RHDP vire au PDCI-RDA et montre le chemin; le mythe RHDP brisé ; à qui le prochain ?

  • 27/07/2020 à 01:19
    Permalink

    Having read this I believed it was very enlightening. I appreciate you finding the time and effort to put this informative article together. I once again find myself spending a lot of time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile!

    Répondre
  • 27/07/2020 à 01:10
    Permalink

    I’m impressed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both educative and interesting, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The issue is something not enough men and women are speaking intelligently about. I am very happy that I found this during my hunt for something concerning this.

    Répondre
  • 27/07/2020 à 01:09
    Permalink

    Very good post! We are linking to this particularly great content on our site. Keep up the great writing.

    Répondre
  • 27/07/2020 à 01:09
    Permalink

    Everyone loves it when individuals get together and share thoughts. Great website, keep it up!

    Répondre
  • 27/07/2020 à 00:36
    Permalink

    This blog was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something which helped me. Appreciate it!

    Répondre
  • 27/07/2020 à 00:36
    Permalink

    Greetings! Very useful advice within this article! It’s the little changes that make the most important changes. Thanks a lot for sharing!

    Répondre
  • 26/07/2020 à 21:30
    Permalink

    Nice post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis. It’s always useful to read articles from other writers and use a little something from other sites.

    Répondre
  • 26/07/2020 à 16:06
    Permalink

    You’re so awesome! I do not think I’ve truly read something like that before. So nice to find another person with some genuine thoughts on this issue. Really.. many thanks for starting this up. This website is something that’s needed on the web, someone with a little originality!

    Répondre
  • 26/07/2020 à 16:00
    Permalink

    I’m amazed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s both equally educative and entertaining, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The issue is something which too few men and women are speaking intelligently about. I am very happy I found this in my hunt for something regarding this.

    Répondre
  • 26/07/2020 à 16:00
    Permalink

    Howdy! I just wish to offer you a big thumbs up for the great information you have got here on this post. I will be returning to your website for more soon.

    Répondre
  • 26/07/2020 à 15:55
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thanks, However I am encountering difficulties with your RSS. I don’t understand the reason why I cannot join it. Is there anyone else having the same RSS issues? Anyone who knows the answer will you kindly respond? Thanx!!

    Répondre
  • 26/07/2020 à 15:55
    Permalink

    After looking over a few of the blog posts on your blog, I seriously like your technique of blogging. I book marked it to my bookmark site list and will be checking back soon. Please check out my web site too and let me know what you think.

    Répondre
  • 26/07/2020 à 15:35
    Permalink

    Nice post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon every day. It’s always helpful to read content from other authors and use a little something from their sites.

    Répondre
  • 26/07/2020 à 15:33
    Permalink

    Spot on with this write-up, I absolutely believe this amazing site needs a lot more attention. I’ll probably be returning to read more, thanks for the advice!

    Répondre
  • 26/07/2020 à 08:34
    Permalink

    Hello, I do believe your website could possibly be having web browser compatibility problems. Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks fine however, when opening in I.E., it has some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Besides that, excellent website!

    Répondre
  • 26/07/2020 à 08:34
    Permalink

    I want to to thank you for this fantastic read!! I definitely loved every little bit of it. I have got you book-marked to look at new things you post…

    Répondre
  • 26/07/2020 à 08:16
    Permalink

    After checking out a few of the articles on your website, I really appreciate your technique of writing a blog. I book-marked it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Take a look at my web site too and tell me what you think.

    Répondre
  • 26/07/2020 à 08:16
    Permalink

    Greetings, I believe your website might be having web browser compatibility problems. Whenever I look at your web site in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it’s got some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Besides that, wonderful site!

    Répondre
  • 26/07/2020 à 07:30
    Permalink

    Good blog you’ve got here.. It’s difficult to find excellent writing like yours nowadays. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

    Répondre
  • 26/07/2020 à 07:30
    Permalink

    I have to thank you for the efforts you have put in penning this blog. I really hope to see the same high-grade content by you later on as well. In truth, your creative writing abilities has motivated me to get my own website now 😉

    Répondre
  • 26/07/2020 à 07:30
    Permalink

    I’m amazed, I have to admit. Seldom do I encounter a blog that’s both educative and engaging, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The problem is an issue that too few people are speaking intelligently about. Now i’m very happy I stumbled across this during my search for something relating to this.

    Répondre
  • 26/07/2020 à 00:56
    Permalink

    You’re so interesting! I do not believe I have read something like this before. So good to discover somebody with some unique thoughts on this topic. Seriously.. thanks for starting this up. This web site is something that is required on the internet, someone with some originality!

    Répondre
  • 25/07/2020 à 21:09
    Permalink

    Hi! I could have sworn I’ve visited this site before but after going through some of the articles I realized it’s new to me. Regardless, I’m certainly pleased I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly!

    Répondre
  • 25/07/2020 à 19:33
    Permalink

    Hi! I could have sworn I’ve been to this blog before but after looking at some of the posts I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely delighted I found it and I’ll be book-marking it and checking back frequently!

    Répondre
  • 25/07/2020 à 19:30
    Permalink

    Everything is very open with a precise clarification of the challenges. It was really informative. Your site is useful. Thank you for sharing!

    Répondre
  • 25/07/2020 à 19:29
    Permalink

    Pretty! This was an extremely wonderful article. Thanks for providing this info.

    Répondre
  • 25/07/2020 à 19:25
    Permalink

    Nice post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon everyday. It’s always useful to read through articles from other writers and practice a little something from other web sites.

    Répondre
  • 25/07/2020 à 18:10
    Permalink

    An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a coworker who had been conducting a little homework on this. And he actually bought me lunch simply because I stumbled upon it for him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending time to discuss this subject here on your web site.

    Répondre
  • 25/07/2020 à 18:06
    Permalink

    Hi, I do believe this is an excellent web site. I stumbledupon it 😉 I may return once again since I book marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide other people.

    Répondre
  • 25/07/2020 à 18:06
    Permalink

    Your style is very unique in comparison to other folks I have read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this blog.

    Répondre
  • 25/07/2020 à 13:43
    Permalink

    An impressive share! I’ve just forwarded this onto a colleague who had been conducting a little homework on this. And he actually ordered me dinner because I discovered it for him… lol. So allow me to reword this…. Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to talk about this subject here on your site.

    Répondre
  • 25/07/2020 à 13:22
    Permalink

    It’s hard to find knowledgeable people about this subject, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

    Répondre
  • 25/07/2020 à 13:17
    Permalink

    Having read this I believed it was very informative. I appreciate you finding the time and energy to put this short article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

    Répondre