CPI/CONDITIONS DE LIBERATION DE LAURENT GBAGBO ET BLE GOUDE : Ouattara désormais seul contre tous


Image saisissante d’unité autour de Noel Akossi Bendjo,  ce 06 février 2020, à la Haye, pour demander comme  un seul homme, le retour en Côte d’Ivoire de l’ancien président Laurent Gbagbo et de son ex-compagnon de prison, Charles Blé Goudé. On peut le dire, un nouvel ordre s’instaure en Côte d’Ivoire avec Alassane Ouattara qui a réussi l’exploit de se mettre à dos tout le monde. Désormais, seul contre tous.


Depuis leur acquittement prononcé en janvier 2019, c’est bien la première fois que la Côte d’Ivoire, à l’exception des tenants du régime, se retrouve aux côtés des deux hommes à la Haye, ce 06 février 2020, à la faveur de l’audience de révision de leurs conditions de libération. Noel Akossi Bendjo, secrétaire exécutif à l’organisation et à la mobilisation du PDCI-RDA, dans le rôle du porte-parole d’un jour.

Faire entendre la voix de la paix

A ses côtés, le Professeur Georges Armand Ouegnin de EDS, le Dr. Issa Malick Coulibaly, le professeur Sébastien Danon Djédjé, pour ne citer que ceux-là. Ayant effectué le déplacement de ce jour, Pascal Affi N’guessan, président statutaire du FPI, des anonymes également de tout bord politique et de toutes les régions du pays. Ils sont vénus faire entendre leur voix. La voix de la paix. La voix de la Côte d’Ivoire qui ne désire qu’une chose : se réconcilier et se retrouver. 

Réclamer le retour du président Laurent Gbagbo et du ministre Blé Goudé en Côte d’Ivoire 

 « Notre mobilisation de ce jour a un unique objectif. Un objectif fort : réclamer le retour du président Laurent Gbagbo et du ministre Blé Goudé en Côte d’Ivoire », lâchera l’ancien maire du Plateau comme pour rappeler et situer le contexte. Avec verve, il poursuivra, « Je suis porteur des chaleureuses salutations du président Henri Konan Bédié, président du PDCI-RDA, président de la plateforme CDRP. Son soutien au président Laurent Gbagbo et au ministre Charles Blé Goudé est totale et sans ambiguïté en ce moment pénible d’injustice qui leur est imposé ».

Ce message doit être entendu par la CPI !

Dans ses envolées, il martèlera ; « Il leur faut regagner la Côte d’Ivoire où tous les Ivoiriens et toutes les Ivoiriennes les attendent pour célébrer et sceller la réconciliation et la paix. On ne peut pas gagner le défi de la réconciliation tant que le président Laurent Gbagbo et le ministre Charles Blé Goudé seront hors du pays. Sans eux, les clivages sont condamnés à toujours s’accentuer. Ce message doit être entendu par la CPI. Ce message doit également retentir au palais d’Abidjan ».

Rien ne va au pays

Avant de tirer la sonnette d’alarme sur les risques encourus par le pays ; « Le drame qui se joue dans notre pays et les germes d’une crise à venir sont palpables. Tous les ressorts d’un Etat de droit sont rompus. Les opposants politiques sont emprisonnés ou sont contraints à l’exil. La justice est aux ordres du pouvoir. Rien ne va au pays ».

Poursuivre les efforts de rapprochement et de collaboration

C’est par une adresse à l’opposition et au peuple de Côte d’Ivoire qu’il terminera son message ; «  Dans cet environnement aussi délétère que préoccupant, les partis politiques et les plateformes de l’opposition doivent poursuivre leurs efforts de rapprochement et de collaboration. Ils doivent constituer un modèle de cohésion et de résistance face aux dérives que nous subissons. Devant l’inflexibilité et le durcissement du pouvoir en Côte d’Ivoire, les Ivoiriens doivent se rassembler et œuvrer dans la solidarité et la cohésion pour mettre fin à ce régime. Nous croyons que le grand peuple de Côte d’Ivoire saura trouver en lui-même l’esprit de résistance qui lui ouvrira le chemin de sa propre libération et permettra l’instauration d’une vraie démocratie en Côte d’Ivoire ».


Y.T


28 pensées sur “CPI/CONDITIONS DE LIBERATION DE LAURENT GBAGBO ET BLE GOUDE : Ouattara désormais seul contre tous

  • 26/07/2020 à 19:44
    Permalink

    Hi! I simply want to give you a huge thumbs up for the excellent information you have here on this post. I will be coming back to your web site for more soon.

    Répondre
  • 25/07/2020 à 23:15
    Permalink

    Good information. Lucky me I recently found your site by accident (stumbleupon). I’ve saved it for later!

    Répondre
  • 25/07/2020 à 06:37
    Permalink

    You ought to participate in a competition for one of the best blogs online. I will advise this site!

    Répondre
  • 24/07/2020 à 21:48
    Permalink

    That is a very good tip especially to those fresh to the blogosphere. Simple but very precise info… Many thanks for sharing this one. A must read post!

    Répondre
  • 24/07/2020 à 09:15
    Permalink

    Aw, this was an actually good message. In idea I want to place in composing such as this in addition? requiring time and real initiative to make an excellent post? yet what can I claim? I procrastinate alot as well as by no means appear to get something done.

    Répondre
  • 23/07/2020 à 12:00
    Permalink

    This website was… how do you say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Cheers!

    Répondre
  • 23/07/2020 à 06:13
    Permalink

    I?d need to consult you below. Which is not something I generally do! I take pleasure in reading an article that will certainly make people think. Also, thanks for permitting me to comment!

    Répondre
  • 22/07/2020 à 18:42
    Permalink

    I must thank you for the efforts you’ve put in writing this blog. I’m hoping to check out the same high-grade blog posts from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own, personal website now 😉

    Répondre
  • 22/07/2020 à 06:21
    Permalink

    It?s difficult to locate well-informed people on this topic, yet you sound like you recognize what you?re speaking about! Thanks

    Répondre
  • 20/07/2020 à 23:43
    Permalink

    When I originally commented I clicked the -Inform me when brand-new comments are added- checkbox and currently each time a remark is added I get 4 emails with the exact same remark. Is there any way you can eliminate me from that solution? Thanks!

    Répondre
  • 19/07/2020 à 20:01
    Permalink

    I am often to blog writing and i truly appreciate your web content. The short article has really peaks my interest. I am going to bookmark your site and also keep checking for brand-new information.

    Répondre
  • 19/07/2020 à 04:27
    Permalink

    There are some interesting times in this write-up yet I don?t understand if I see every one of them center to heart. There is some validity however I will certainly hold viewpoint till I look into it better. Good article, many thanks and we want more! Added to FeedBurner also

    Répondre
  • 18/07/2020 à 06:09
    Permalink

    There are some interesting times in this post however I don?t recognize if I see every one of them facility to heart. There is some credibility however I will take hold opinion until I check out it even more. Excellent write-up, many thanks as well as we want a lot more! Contributed to FeedBurner as well

    Répondre
  • 17/07/2020 à 20:17
    Permalink

    I’m the manager of JustCBD brand (justcbdstore.com) and I’m presently planning to broaden my wholesale side of business. It would be great if someone at targetdomain can help me 🙂 I thought that the most effective way to do this would be to connect to vape companies and cbd stores. I was really hoping if anybody could recommend a trusted web site where I can buy CBD Shops B2B Mailing List I am already checking out creativebeartech.com, theeliquidboutique.co.uk and wowitloveithaveit.com. Not exactly sure which one would be the best selection and would appreciate any support on this. Or would it be easier for me to scrape my own leads? Ideas?

    Répondre
  • 16/07/2020 à 22:45
    Permalink

    A remarkable share, I simply given this onto a coworker who was doing a little analysis on this. And also he actually got me breakfast because I located it for him. smile. So let me rephrase that: Thnx for the reward! Yet yeah Thnkx for investing the moment to discuss this, I really feel strongly regarding it and love finding out more on this topic. Preferably, as you come to be knowledge, would you mind updating your blog with even more details? It is very useful for me. Large thumb up for this blog post!

    Répondre
  • 15/07/2020 à 05:30
    Permalink

    This web site is truly a walk-through for every one of the info you wanted about this and didn?t know who to ask. Glance here, as well as you?ll definitely find it.

    Répondre
  • 14/07/2020 à 22:42
    Permalink

    I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored material stylish. nonetheless, you command get got an edginess over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

    Répondre
  • 14/07/2020 à 16:12
    Permalink

    There are absolutely a great deal of information like that to think about. That is a great point to bring up. I supply the thoughts over as basic motivation however clearly there are concerns like the one you bring up where one of the most vital thing will be operating in straightforward good faith. I don?t know if best techniques have actually emerged around things like that, however I make sure that your task is plainly identified as a level playing field. Both kids and also girls feel the effect of just a moment?s pleasure, for the remainder of their lives.

    Répondre
  • 14/07/2020 à 07:58
    Permalink

    When I originally commented I clicked the -Notify me when brand-new comments are included- checkbox as well as currently each time a comment is added I obtain four emails with the very same comment. Exists any way you can remove me from that solution? Many thanks!

    Répondre
  • 13/07/2020 à 04:47
    Permalink

    Oh my goodness! a remarkable short article man. Thank you Nonetheless I am experiencing concern with ur rss. Don?t understand why Incapable to sign up for it. Is there anybody obtaining identical rss problem? Any individual that recognizes kindly respond. Thnkx

    Répondre
  • 10/07/2020 à 15:59
    Permalink

    I don’t know if it’s just me or if perhaps everybody else encountering problems with your blog. It appears like some of the written text on your posts are running off the screen. Can someone else please comment and let me know if this is happening to them as well? This may be a issue with my browser because I’ve had this happen previously. Many thanks

    Répondre
  • 07/07/2020 à 05:03
    Permalink

    I simply want to tell you that I am just newbie to weblog and truly enjoyed this web-site. Very likely I’m want to bookmark your blog . You definitely have beneficial article content. Thanks a lot for sharing your web-site.

    Répondre