LUTTE CONTRE LE TERRORISME : le Burkina Faso met en garde l’Armée Française

La lutte contre le terrorisme fait naitre des tensions entre la France et certains pays du Sahel dont le Burkina Faso. Dans un communiqué émanant de l’État-major, l’Armée Burkinabè met en garde l’aviation française contre le survol de son espace aérien.

Dans un courrier daté du 15 novembre 2019, ayant pour objet “Sécurisation de l’espace aérien”, adressé au lieutenant-colonel attaché de défense, près l’ambassade de la France au Burkina Faso, le chef d’État-major général des armés burkinabè, le général de brigade Moïse Miningou, interpelle la France sur la présence d’engins volant dans son espace aérien.

“Depuis un certain temps, il ressort de façon récurrente que des aéronefs non identifiés survolent nos bases et zones d’opération”, fait remarquer l’officier supérieur burkinabè.

A LIRE AUSSI:// FORUM SUR LA PAIX A PARIS: «l’Afrique doit cesser d’être un problème pour le monde pour être un maillon de la solution» (Félix Tshisekedi)

Le général Moïse Miningou informe les autorités françaises que “désormais, des instructions ont été données aux unités déployées pour que ces aéronefs soient considérés comme ennemis et traités comme tels“.

“Par conséquent, nous vous prions de vouloir bien nous informer quarante-huit (48) heures à l’avance de tout déplacement de vos aéronefs dans ces zones et en coordination avec l’Armée de l’Air et l’État-major général des armées”, précise le communiqué.

 Selon le site lefaso.net, ces nouvelles mesures concernent également tous les attachés de défenses des ambassades accréditées au Burkina Faso.

Il faut noter que le chanteur malien Salif Kéita s’en est ouvertement pris à la France, qu’il accuse de financer le terrorisme au Mali. “Koro si tu as peur de dire la vérité à la France, si tu ne peux pas gérer ce pays, quitte le pouvoir, celui qui n’a pas peur le prendra, tu passes ton temps à te soumettre à ce petit Emmanuel Macron, c’est un gamin“, a déclaré la star africaine s’adressant au président Ibrahim Boubacar Kéita. Propos dont la France s’était insurgé.

Hermann KOFFI

19 pensées sur “LUTTE CONTRE LE TERRORISME : le Burkina Faso met en garde l’Armée Française

  • 22/07/2020 à 15:01
    Permalink

    you have an excellent blog site right here! would certainly you such as to make some welcome articles on my blog?

    Répondre
  • 21/07/2020 à 14:39
    Permalink

    The next time I check out a blog, I wish that it does not dissatisfy me as long as this. I imply, I recognize it was my choice to review, however I in fact assumed youd have something fascinating to claim. All I hear is a number of grumbling concerning something that you can take care of if you werent too busy seeking interest.

    Répondre
  • 21/07/2020 à 02:49
    Permalink

    You made some suitable points there. I viewed the internet for the concern and also found most individuals will certainly go along with with your site.

    Répondre
  • 18/07/2020 à 15:51
    Permalink

    I am the manager of JustCBD Store label (justcbdstore.com) and I’m presently trying to grow my wholesale side of company. I really hope that anybody at targetdomain is able to provide some guidance ! I thought that the most suitable way to accomplish this would be to talk to vape stores and cbd stores. I was hoping if anybody at all could recommend a trustworthy web-site where I can purchase Global Hemp and CBD Shops Database with Contact Details I am presently considering creativebeartech.com, theeliquidboutique.co.uk and wowitloveithaveit.com. Not exactly sure which one would be the most ideal selection and would appreciate any assistance on this. Or would it be easier for me to scrape my own leads? Ideas?

    Répondre
  • 18/07/2020 à 13:16
    Permalink

    Aw, this was an actually good message. In suggestion I wish to place in composing such as this additionally? taking time and actual initiative to make a very good post? but what can I state? I hesitate alot and also by no means seem to get something done.

    Répondre
  • 16/07/2020 à 18:56
    Permalink

    Oh my goodness! an impressive short article man. Thank you Nonetheless I am experiencing issue with ur rss. Don?t understand why Not able to sign up for it. Exists anyone obtaining similar rss issue? Anybody that knows kindly react. Thnkx

    Répondre
  • 15/07/2020 à 21:32
    Permalink

    After research study a few of the post on your website now, as well as I absolutely like your means of blogging. I bookmarked it to my book mark internet site list and will be examining back quickly. Pls check out my internet site too and let me recognize what you think.

    Répondre
  • 14/07/2020 à 19:04
    Permalink

    I uncovered your blog site on google and examine a few of your early articles. Continue to keep up the very good run. I simply extra up your RSS feed to my MSN Information Reader. Seeking ahead to learning more from you later on!?

    Répondre
  • 12/07/2020 à 21:53
    Permalink

    Oh my benefits! an incredible short article man. Thank you Nonetheless I am experiencing concern with ur rss. Don?t recognize why Unable to register for it. Is there any person obtaining identical rss problem? Anyone who understands kindly respond. Thnkx

    Répondre
  • 11/07/2020 à 00:20
    Permalink

    GroЯer Pfosten! Dank fьr das Nehmen der Zeit, etwas zu schreiben, das wirklich wert Messwert ist. Zu hдufig finde ich unbrauchbares Info und nicht etwas, das wirklich relevant ist. Dank fьr Ihre harte Arbeit.

    Répondre
  • 10/07/2020 à 17:42
    Permalink

    Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is valuable and everything. However just imagine if you added some great photos or videos to give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with pics and video clips, this blog could undeniably be one of the very best in its niche. Superb blog!

    Répondre
  • 08/07/2020 à 23:47
    Permalink

    Blogs ou should be reading… […]Here is a Great Blog You Might Find Interesting that we Encourage You[…]……

    Répondre
  • 07/07/2020 à 07:06
    Permalink

    I just want to say I am very new to blogging and site-building and seriously loved your web blog. More than likely I’m want to bookmark your site . You definitely have excellent well written articles. With thanks for sharing your website.

    Répondre