NAUFRAGE AU LARGE DE LA MAURITANIE : Plus de 53 morts en mer hier, 83 migrants survivants repêchés


Cinquante-huit migrants au moins sont morts dans le naufrage de leur embarcation au large de la Mauritanie. Ils étaient partis de Gambie avec environ 150 personnes à bord avant que leur bateau ne sombre dans la soirée.


En attendant que les dirigeants africains apprennent à gouverner comme s’ils rendaient un culte à DIEU, que la justice soit équitable pour tous, que les richesses nationales ne soient pas kidnappées au profit d’un minuscule de personnes au pouvoir, la jeunesse africaine continuera de se noyer dans les eaux internationales. Ce fut le cas encore hier où un bateau de migrants a fait naufrage au large de la Mauritanie. A son bord environ 150 personnes. Cinquante-huit corps ont été retrouvés pour le moment et 85 survivants ont pu être secourus. Selon les survivants, le bateau qui a quitté la Gambie le 27 novembre et se dirigeait vers l’Espagne.

‘’ Cest une route qui était très fréquentée dans le temps, on n’en a pas entendu parler récemment. Et probablement, c’est peut-être à cause du fait qu’il y a encore plus de sécurité dans la Méditerranée et les passeurs de gens font ce qu’ils peuvent pour gagner de l’argent. Et ils essaient n’importe quelle route. C’est évidemment une route très dangereuse dans l’Atlantique Nord’’, déplore Leonard Doyle, porte-parole de l’OIM.

A LIRE AUSSI:// GABON: arrestation de Brice Laccruche, ex-directeur de cabinet du président Bongo

Et comme d’habitude ‘’ Il s’agissait pour l’essentiel d’immigrants irréguliers qui tentaient de rejoindre l’Espagne en provenance de Gambie’’ précise le ministère de l’Intérieur mauritanien.

L’Organisation internationale pour les migrations (OIM) a précisé que 83 passagers avaient réussi à rejoindre la côte à la nage.’’ Les autorités mauritaniennes coopèrent de façon efficace avec les agences présentes à Nouadhibou », a déclaré Laura Lungarotti, cheffe de mission de l’OIM en Mauritanie. « Notre priorité est de prendre soin des survivants et de l’apporter l’aide nécessaire’’, a-t-elle déclaré. Les blessés ont été transportés à l’hôpital de Nouadhibou.


Josué A. avec Rfi

28 pensées sur “NAUFRAGE AU LARGE DE LA MAURITANIE : Plus de 53 morts en mer hier, 83 migrants survivants repêchés

  • 27/07/2020 à 01:10
    Permalink

    A fascinating discussion is worth comment. I believe that you need to write more about this subject, it may not be a taboo subject but usually people do not talk about these issues. To the next! Cheers!!

    Répondre
  • 26/07/2020 à 04:19
    Permalink

    There’s definately a lot to know about this issue. I love all of the points you have made.

    Répondre
  • 25/07/2020 à 08:02
    Permalink

    An intriguing discussion is worth comment. I believe that you should write more about this subject, it may not be a taboo matter but usually people don’t discuss such issues. To the next! All the best!!

    Répondre
  • 25/07/2020 à 04:17
    Permalink

    Good post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon on a daily basis. It’s always useful to read content from other writers and use something from their web sites.

    Répondre
  • 25/07/2020 à 02:21
    Permalink

    Hey there! I just would like to offer a substantial thumbs up for the wonderful information you have below on this article. I will certainly be returning to your blog site for more quickly.

    Répondre
  • 24/07/2020 à 11:04
    Permalink

    There are some fascinating times in this post yet I don?t know if I see every one of them facility to heart. There is some validity however I will certainly take hold viewpoint till I explore it further. Great article, thanks and we desire a lot more! Added to FeedBurner too

    Répondre
  • 22/07/2020 à 01:13
    Permalink

    After study a few of the post on your site currently, as well as I truly like your means of blog writing. I bookmarked it to my book mark web site list and also will certainly be inspecting back soon. Pls check out my internet site as well and let me recognize what you believe.

    Répondre
  • 20/07/2020 à 23:10
    Permalink

    I was extremely pleased to discover this web-site. I wished to thanks for your time for this wonderful read!! I certainly delighting in every little of it and also I have you bookmarked to look into brand-new stuff you article.

    Répondre
  • 20/07/2020 à 01:17
    Permalink

    When I originally commented I clicked the -Inform me when brand-new remarks are included- checkbox and also currently each time a remark is added I get 4 emails with the exact same remark. Exists any way you can remove me from that service? Thanks!

    Répondre
  • 19/07/2020 à 02:37
    Permalink

    There are certainly a great deal of information like that to think about. That is a wonderful indicate bring up. I use the thoughts over as general motivation but clearly there are inquiries like the one you raise where one of the most important point will be operating in straightforward good faith. I don?t know if best techniques have emerged around points like that, however I make sure that your job is plainly identified as an up for grabs. Both children and ladies feel the effect of simply a moment?s pleasure, for the rest of their lives.

    Répondre
  • 18/07/2020 à 02:57
    Permalink

    I’m the business owner of JustCBD Store brand (justcbdstore.com) and I am currently planning to broaden my wholesale side of business. It would be great if anybody at targetdomain is able to provide some guidance ! I thought that the most suitable way to do this would be to connect to vape shops and cbd retailers. I was hoping if someone could recommend a dependable web-site where I can purchase Vape Shop Business Sales Leads I am currently reviewing creativebeartech.com, theeliquidboutique.co.uk and wowitloveithaveit.com. On the fence which one would be the most suitable solution and would appreciate any assistance on this. Or would it be much simpler for me to scrape my own leads? Suggestions?

    Répondre
  • 17/07/2020 à 00:04
    Permalink

    Nice blog post. I find out something more tough on various blog sites daily. It will certainly constantly be promoting to read web content from various other authors as well as practice a little something from their shop. I?d prefer to utilize some with the web content on my blog whether you don?t mind. Natually I?ll provide you a link on your internet blog site. Many thanks for sharing.

    Répondre
  • 15/07/2020 à 23:21
    Permalink

    There are some fascinating points in this write-up yet I don?t recognize if I see all of them facility to heart. There is some credibility but I will certainly hold point of view until I look into it even more. Excellent post, many thanks as well as we desire more! Contributed to FeedBurner also

    Répondre
  • 15/07/2020 à 05:05
    Permalink

    Remarkable post! Chatting about how taken pleasure in the exact examining. I’m hoping to see significantly more from your website. It looks you might have very good knowledge combined with perception. My corporation is very much fulfilled with this particular tips.

    Répondre
  • 13/07/2020 à 21:45
    Permalink

    An outstanding share, I simply provided this onto a colleague that was doing a little evaluation on this. And also he actually acquired me breakfast due to the fact that I found it for him. smile. So let me reword that: Thnx for the reward! But yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and also like reading more on this topic. Ideally, as you end up being proficiency, would you mind updating your blog with more information? It is very practical for me. Big thumb up for this blog post!

    Répondre
  • 10/07/2020 à 22:12
    Permalink

    Hiya! I just want to give a huge thumbs up for the great data you have got right here on this post. I might be coming again to your weblog for more soon.

    Répondre
  • 09/07/2020 à 05:01
    Permalink

    I must admit that your post is really interesting. I have spent a lot of my spare time reading your content. Thank you a lot!

    Répondre
  • 08/07/2020 à 22:42
    Permalink

    I was extremely happy to locate this web-site. I wished to thanks for your time for this remarkable read!! I absolutely delighting in every little of it and also I have you bookmarked to take a look at brand-new things you post.

    Répondre
  • 07/07/2020 à 10:03
    Permalink

    I just want to tell you that I’m newbie to blogging and absolutely enjoyed you’re web site. Most likely I’m want to bookmark your blog post . You absolutely have impressive well written articles. Regards for sharing with us your website.

    Répondre
  • Ping :France-AFRIQUE : Emmanuel Macron aux présidents africains du Sahel, ‘’Oui ou non veulent-ils de la présence française ’’…’’Ils nous doivent la clarté…’’ - CIVNEWSAFRIK